Pages

26 March 2009

Hidup.. Tidak Senang...

Saya dah lupa bila saya tertangkap gambar ini. Apa yang saya mashi ingat, pada suatu hari, hujan turun lebat, saya sedang mengisi minyak di BHP. Sedangkan saya mengisi minyak, saya ternampak gambaran ini. Tanpa diketahui, saya guna Nokia 6120c tangkap gambaran ini => Hidup.. Tidak Senang.


Mungkin kebanyakan orang akan gelak sambil mengira jumlah penumpang yang ada. Adakah itu begitu gelak? Kita perlu bersimpati dan sentiasa bertimbang kepada kebaikan orang lain kerana masih banyak orang hidup tak senang. Bagi sesiapa yang pernah mengalami kesusahan, adalah perkara yang bagus kerana ia menyebabkan anda (saya) berusaha untuk mencapai kejayaan yang cemerlang..

Anggaplah hidup… tak senang sekarang menjadi ‘stepping stone’ untuk hidup selesa pada masa akan datang~

1 comment:

  1. YA, betul. Kita harus bersimpati kepada mereka yang miskin, dan membantu mereka. Bukan menjaga kroni-kroni sahaja... @@"

    ReplyDelete

Thanks for the comment